Filtr na treści - model biznesowy oparty o "curation"

Niedawno odkryłem nową usługę o nazwie Nextdraft. Jest to serwis/newsletter do, którego można się zapisać aby otrzymywać streszczenie ciekawych informacji każdego dnia. Wybór treści i źródeł wykonywany jest przez algorytm - ludzki. Dave Pell codziennie rano przegląda różne serwisy i przygotowuje swój "dziennik".

To co robi Nextdraft to nic innego jak "content curation", czyli:

Content curation is the process of collecting, organizing and displaying information relevant to a particular topic or area of interest. Services or people that implement content curation are called curators. Curation services can be used by businesses as well as end users.

Mam wrażenie że w świecie gdzie "produkcja" danych przyspiesza w zawrotnym tempie, tego typu usługi mogą być bardzo popularne. Gdybym miał wytypować kilka kategorii, gdzie "content curation" ma sens to byłyby to:

• ecommerce
• music/film
• travel
• work

Każda z wymienionych kategorii jest ogromna. W każdej z nich pojawia się problem zbyt dużej liczby treści i trudności w jej przeszukiwaniu. Chciałbym zobaczyć taki "Nextdraft" kategorii travel, np. najfajniejsze plaże na świecie. Myślę, że możliwości jest wiele. Będąc "kuratorem" danej kategorii można wytworzyć dużą wartość dla użytkowników.